May 2, 2012

Kebiasaan yang perlu ditinggalkan


Meeting Muhasabah PERMAI 11/12 yang mengambil masa lebih 15jam.
Kenangan yang tak mampuku lupa. Letih tapi puas dan best !!!


Bukan senang untuk menanggalkan sesuatu yang telah menjadi kebiasaan dalam hidup.


Kalau sebelum ini, berjalan pulang ke rumah dari masjid atau jamiah, seringkali berfikir dan cuba mendapatkan idea baru untuk penambahbaikan gerakan PERMAI .


Kalau sebelum ini, diri ini eager nak sembang dengan rakan-rakan bertanyakan respon mereka terhadap program PERMAI, PINTAR atau permasalahan peribadi mereka kerana rasa diri ini punya tanggungjawab terhadap mereka.


Kalau sebelum ini, kalau diri ini rasa mula tak faham dalam kelas, fikiranku mulalah melilau dan tangan bergerak mencari pen untuk menyusun strategi atau idea-idea untuk kelancaran program PERMAI atau meeting kita.


Kalau sebelum ini, HP banyak dimasuki sms dan call berkaitan pelbagai urusan sama ada ahli atau updated gerak kerja PERMAI ....


Kalau sebelum ini , masa berada di hadapan laptop agak lama kerana melihat dan meneliti telatah dan respon ahli satu persatu dalam wall, open talk, irbedians, ruang iklan Irbid, panel kajian pilihan raya, perlembagaan , majlis penasihat, naqib PINTAR, AJK PINTAR , leaders dan yang paling lama TEAM 11/12 ....


Kalau sebelum ini, wajah2 AMM kekadang terjah dimindaku , "masalah hari tu, selesai tak lagi", "studi dia macam mana ya", "kerja dia tak siap lagi tu" , "dia exam esok, tapi busy lagi banyak benda", "hari tu dia merajuk, mcm mana nak selesai", "dengar kata result dia jatuh, mcm mana dia skrg" dan mcm2 lagi.


Namun kini ....


Ia sudah berakhir. Kucuba hirup nafas baru, mula gaya hidup baru. Kucuba paksa diri ini untuk berfikir atau fokus kepada akademik dan ilmu untuk menghabis masa berbaki ku di bumi Jordan ini .

Namun ia bukan senang.

Kekadang ia acap kali datang ke mari dan kucuba menolak dan peringat diri ini,

" Sahel, sudah2 tu, fokus study, dah nak balik tu. Come on, come on, u have to all outon ur study , banyak nak kena prepare. Chaiyok , FOKUUUSSS !!!" haha

Ya, begitu sukar untuk menanggalkan sesuatu yang menjadi kebiasaan hidup.

Bagaimana ku perlu lalui hidup ini tanpa semua ini. Pasti ia sungguh perit.

Namun pastiku yakin, masa akan menjadi ubat dan rawatan.


Buat Najib,  Raihana,  Hatta , Ulya , Muhammad Naim , Atiqah (PERMAI ) ,
Luqman  & Haziman  (MPMMJ) ...

Maaf tak dapat bersama kalian dalam perjuangan kali ini .

Saya benar-benar kagum dengan anda semua. Teruskan-teruskan lah. Berikanlah yang terbaik , pasti anda akan menghargainya kelak dan pasti ia satu fasa kehidupan yang penuh dengan makna hidup erti memberi.
 
All the best !!! ^^

Sob3x ....

Sayang mereka kerana Allah swt


" BerAMM PERMAI hingga ke Syurga ^^ ..... "




Daripada :

Sahel Nordin

Pengerusi JKK PMK PERMAI 09/10
Pengerusi PINTAR 10/11
Timbalan Presiden PERMAI 11/12



3 comments:

  1. Perkara biasa yang kita lakukan akan jadi luar biasa bila satu masa kita terpaksa untuk tidak melakukannya. :)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Apa Pendapat anda?